Jeśli rozwijasz biznes w Internecie, poza stroną internetową, warto zadbać także o to, aby Twoja firma pojawiała się na mapach Google. Jest to szczególnie ważne, gdy masz swój własny sklep, restaurację, biuro, czy innego rodzaju lokal usługowy. Obecność na mapach Google ma jednak znaczenie nawet dla tych przedsiębiorców, którzy świadczą swoje usługi wyłącznie online. Narzędziem, które Ci w tym pomoże, jest właśnie tytułowa Google Moja Firma (Google My Business).
Google Moja Firma to kolejne z rozwiązań Google, które udostępnia on swoim użytkownikom bezpłatnie. Dzięki Google Moja Firma możesz lepiej, skuteczniej i efektywniej zarządzać swoją obecnością online w Google, w tym w wyszukiwarce i mapach, a przy tym pozostawać w kontakcie ze swoimi klientami. To Twoja internetowa wizytówka, ułatwiająca użytkownikom wyszukiwanie Cię nie tylko w sieci, ale i realu.
Jakie informacje zawiera Google Moja Firma?
Google Moja Firma nie bez powodu określa się mianem firmowej wizytówki. W odróżnieniu jednak od tradycyjnych, papierowych wizytówek internetowa wersja pozwala na znacznie więcej. Jest przez to i bardziej rozbudowana. W Google Moja Firma możesz opublikować przede wszystkim adres swojej firmy i dane kontaktowe (telefon, e-mail), a ponadto swoją branżę (rodzaj świadczonych usług) godziny otwarcia, adres strony internetowej, obszar działalności, krótki opis marki. Google Moja Firma to również miejsce umożliwiające udostępnianie zdjęć, jak i pozyskiwanie i dzielenie się opiniami od swoich klientów.
Jak dodać firmę do map Google?
Raz jeszcze warto podkreślić, że dodanie firmy do map Google i korzystanie z Google Moja Firma są darmowe. To jedne z kilku bezpłatnych narzędzi Google, obok m.in. Google Trends, czy Google Search Console. Nie musisz tym samym obawiać się, że na przykład po roku Twoja wizytówka straci ważność, a dostęp do niej zostanie zablokowany.
- Krok pierwszy to utworzenie konta w Google, a następnie zalogowanie się w Mapach Google (Google Maps), które na pewno są Ci doskonale znane.
- Firmę do map Google możesz dodać na kilka sposobów. M.in. wyszukując jej adres na mapie, a następnie klikając w tym miejscu prawym przyciskiem myszy i wybierając „Dodaj swoją firmę”. Możesz zrobić to także, naciskając na przycisk menu (tak zwany hamburger) w lewym górnym rogu Google Maps. Z listy ponownie wybierz „Dodaj swoją firmę”.
- Po kliknięciu strona przekieruje Cię do Google Moja Firma, gdzie rozpoczniesz konfigurację swojej wizytówki, uzupełniając ją krok po kroku o ww. dane.
- Ostatni etap dodawania firmy do map Google to weryfikacja (przez telefon lub e-mailowo). Jest to niezbędne do dalszego zarządzania wizytówką Google.
Jak zatem widać, nie jest to wcale czynność skomplikowana i czasochłonna. Cały panel zaprojektowano w sposób przejrzysty, czytelny, tak by był on intuicyjny i prosty w obsłudze. Z tworzeniem Google Moja Firma poradzi sobie dlatego każdy. Gdyby jednak miało być inaczej, zawsze możesz poprosić o pomoc specjalistów. W DANKOT na etapie tworzenia strony internetowej od razu proponujemy naszym klientom założenie takiego konta, wyręczając Cię we wszystkich czynnościach!