Google Search Console to nieocenione narzędzie dla każdego, kto próbuje zoptymalizować swoją stronę internetową pod kątem rankingów w wyszukiwarkach. Zawiera szczegółowe informacje o tym, jak Twoja witryna radzi sobie w wynikach wyszukiwania Google.
Jeśli masz swoją stronę internetową, niezależnie od tego, czy jest to witryna usługowa, czy e-commerce. Jednym z najważniejszych i podstawowych narzędzi, jakich potrzebuje Twój biznes, jest właśnie Google Search Console. Jest ono całkowicie darmowe (wymaga tylko utworzenia konta w Google), dlatego zdecydowanie warto się nim zainteresować. Zwłaszcza że oferuje szereg bardzo przydatnych funkcji. Jednak pomogą Ci ulepszyć i usprawnić swoją działalność w sieci.
Google Search Console dla wszystkich administratorów stron www
Google Search Console, dawniej Google Webmaster Tools to bezpłatna platforma wykorzystywana przez administratorów stron internetowych na całym świecie. Zapewnia dostęp do wielu raportów i narzędzi informujących, jak Twoja strona radzi sobie w wyszukiwarce oraz pozwalających poprawić jej dotychczasowe wyniki.
Google Search Console mierzy ruch na Twojej witrynie, wskazuje na liczbę wyświetleń, kliknięć i współczynnik konwersji, dostarcza danych o indeksacji stron. Zapewnia ponadto wgląd w potencjalne problemy. Mogą mieć wpływ na wydajność Twojej witryny, takie jak niedziałające linki, błędy techniczne i inne. Dzięki temu jesteś w stanie szybko reagować na ewentualne nieprawidłowości.
Jakie narzędzia oferuje Google Search Console?
Google Search Console składa się z różnych funkcji, których używa się do monitorowania i poprawy wydajności i wyników Twojej witryny w wyszukiwarce. To m.in. narzędzia takie jak:
- Indeksowanie: W tej sekcji możesz sprawdzić stan indeksowania witryny, czy też poprosić o ponowne zindeksowanie strony, jeśli wprowadzisz na niej pewne zmiany.
- Wyszukiwane hasła: Ta funkcja umożliwia sprawdzenie, które zapytania kierują użytkowników do Twojej witryny i jak użytkownicy wchodzą w interakcje z Twoją stroną w wynikach wyszukiwania.
- Ruch na stronie: Dzięki platformie możesz monitorować ruch na swojej stronie w określonym przedziale czasowym. Z bieżących raportów dowiesz się, jaka była łączna liczba kliknięć i wyświetleń strony, w tym liczba kliknięć i wyświetleń dla danych podstron i fraz, na jakie jesteś widoczny.
- Mapa strony: w Google Search Console możesz wysyłać i sprawdzać status mapy swojej witryny.
- Profil linków: na platformie znajdziesz ponadto informacje o linkach na swojej witrynie, m.in. linkach przychodzących, czy najczęściej linkowanych stronach.
Google Search Console – kiedy warto?
Google Search Console jest rekomendowane każdej firmie, która chce rozwijać się w Internecie i nieustannie pracować nad swoimi wynikamiy. Wymaga rzetelnej i stałej analizy danych. Nie ma przy tym znaczenia, jak dużą stronę posiadasz i w jakiej branży działasz. Nawet jeśli jest to prosta, wizytówkowa strona one-page, z Google Search Console dowiesz się, ile osób ją odwiedza i po jakich frazach do Ciebie trafiają. Narzędzie jest oczywiście niezbędne administratorom portali szczególnie nastawionych na ruch, takich jak sklepy internetowe i rozbudowane witryny informacyjne, news’owe.