Obraz ma cel informacyjny.

Jak poprawić konwersję w sklepie internetowym?

Najbardziej pożądanym przez właścicieli e-commerce zachowaniem użytkowników wchodzących na stronę jest oczywiście dokonanie przez nich zakupów. Nie zawsze tak się jednak dzieje. Jeśli obserwujesz, że konwersja w Twoim sklepie nie jest zadowalająca, należy jak najszybciej dowiedzieć się, co odpowiada za taki stan rzeczy i jak można to poprawić.

Konwersja – co to takiego?

Konwersja to nic innego jak określone, pożądane przez właściciela danej witryny zachowania odwiedzających ją osób. W odniesieniu do sklepów internetowych jest to w głównej mierze sfinalizowanie zakupów, jednak rodzajów konwersji może być więcej. Do pożądanych konwersji zaliczymy także m.in. utworzenie konta na stronie lub zapis do newslettera, które wiążą się z przekazaniem adresów e-mail użytkowników.

Jak określić, czy konwersja jest prawidłowa, zadowalająca? W tym miejscu pojawia się pojęcie współczynnika konwersji, ustalanego na podstawie liczby osób, które wykonały pożądane działanie i liczby osób, które ogólnie odwiedziły stronę sklepu. Uwzględniając różne branże, średni współczynnik konwersji w e-commerce utrzymuje się w granicach od 1% do 4%. Należy przy tym pamiętać, że na wysokość konwersji wpływa wiele czynników. Nie tylko Twoja nisza, ale i kraj, czas w roku (pora), czy rodzaj Twojej grupy docelowej.

Dowiedz się więcej o dobrym współczynniku konwersji.

Lepsza konwersja w sklepie online – jak to zrobić?

Niską konwersję zawsze da się poprawić. Pojawia się jednak pytanie, jak tego dokonać? Oto kilka istotnych aspektów związanych z e-commerce, na które mogą zwracać uwagę Twoi klienci. Przeanalizuj więc, jak wyglądają one na Twojej witrynie.

Grupa docelowa

Pierwsze i najważniejsze – jeśli chcesz zwiększyć konwersję, musisz najpierw dowiedzieć się, do kogo kierujesz swoją ofertę, aby następnie móc ją dostosować do swojej grupy docelowej. Czy są to kobiety, czy mężczyźni? W jakim wieku? O jakich potrzebach i problemach?

Sprawdź, jak poznać swoich klientów!

Płatności

Na atrakcyjność sklepu internetowego wpływa także to, ile sposobów płatności oferuje. Powinno być ich możliwie jak najwięcej. Obecnie największą popularnością cieszą się szybkie formy płatności, m.in. BLIK, chętnie używany wśród ludzi młodych. Nadal jednak istnieje spora grupa osób, która preferuje płacić tradycyjnymi przelewami lub przy odbiorze. Są to głównie starsi użytkownicy. Jeśli więc przykładowo to do nich kierujesz swoją ofertę i nie zapewniasz im dogodnej formy płatności, możesz spodziewać się porzuconych koszyków.

Dostawa

W przypadku dostawy liczy się nie tylko jej rodzaj (m.in. dostawa do domu kurierem, do paczkomatu, do punktu odbioru), ale i jej koszt oraz termin. Wysokie koszty wysyłki, jak również długi czas oczekiwania na paczkę w porównaniu z Twoją konkurencją są kolejnym czynnikiem, mogącym wpływać na konwersję. Staraj się dlatego zapewnić swoim klientom jak najatrakcyjniejsze rozwiązania, dostosowane do ich preferencji. Po raz kolejny pomocna okaże się doskonała znajomość grupy docelowej.

Kontakt

Osoby odwiedzające Twoją stronę i zastanawiające się nad zakupem, bardzo często potrzebują szybkiej pomocy, wsparcia. Zadbaj dlatego o profesjonalną i sprawną obsługę klienta. Łatwo dostępne dane kontaktowe, infolinia lub czat powinny być standardem.

UX

Istotne w sprzedaży pozostają również UX (user experience), czyli doznania użytkowników odwiedzających Twoją witrynę i poruszających się po niej. Strona powinna być czytelna, przejrzysta i łatwa w nawigacji, z kolei jej wygląd nowoczesny, estetyczny i profesjonalny, co zwiększy zaufanie do Twojego sklepu. W UX znaczącą rolę odegra dlatego m.in. grafika strony. Szczególnie istotny dla e-commerce jest natomiast sposób ukształtowania procesu zakupowego – drogi, jaką klient musi pokonać od dodania towaru do koszyka do sfinalizowania płatności.

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *