Obraz ma cel informacyjny.

Jak wykorzystać Google Trends w biznesie?

Google Trends to kolejne z darmowych narzędzi dostarczanych przez Google, w którym sprawdzisz, czego szukają internauci na całym świecie! Jeśli jednak interesuje Cię tylko Polska – nie ma problemu. W Google Trends samodzielnie określasz, jakim regionem, a także frazą i przedziałem czasowym jesteś zainteresowany. Czym dokładnie jest Google Trends i jak możesz wykorzystać to narzędzie w swoim biznesie?

Udostępniona przez Google bezpłatna usługa Google Trends, najogólniej rzecz ujmując – dostarcza informacji o aktualnych trendach wyszukiwania w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie. Google Trends pozwala sprawdzać zarówno tematy, jak i konkretne frazy.  Przeróżnych branż, które cieszą się teraz największą popularnością lub powoli zyskują na znaczeniu. Daje wgląd do obszernych danych, statystyk nie tylko z bieżącego okresu, ale i nawet kilku, kilkunastu lat wstecz! Pozwala m.in. podglądnąć na wykresie, jakim zainteresowaniem w ujęciu czasowym cieszyła się dana fraza w ciągu ostatnich 7 dni, 12 miesięcy, czy 5 lat, lub też, jak często jest wyszukiwana w konkretnym regionie (województwie) w Polsce.

Google Trends i jego funkcje

W ramach usługi Google Trends możesz skorzystać z 3 podstawowych funkcji (narzędzi). Jest to odpowiednio:

  • Trendy wyszukiwania fraz kluczowych

To właśnie ta funkcja Google Trends umożliwi Ci sprawdzenie sezonowości danego słowa kluczowego. Analizując konkretną frazę, możesz doprecyzować, na jakich dokładnie danych Ci zależy – z jakiego obszaru, z jakiego okresu, z jakiego źródła (m.in. wyszukiwarka grafiki, wyszukiwarka wiadomości, zakupy Google). Co więcej, w miejscu tym zbadasz nie tylko jedno słowo, ale i porównasz je z innym.

  • Zyskujące na popularności

Jeśli prowadzisz portal newsowy, ta sekcja powinna być odwiedzana przez Ciebie regularnie. Dzięki niej dowiesz się, co jest aktualnie na topie. Czego najczęściej szukają internauci. Możesz skorzystać w tym przypadku z dziennych trendów wyszukiwania lub trendów wyszukiwania w czasie rzeczywistym.

  • Rok w wyszukiwarce

Jeśli interesuje Cię roczne podsumowanie trendów, tego, jakie frazy i tematy cieszyły się największą popularnością w ostatnich 12 miesiącach, tego rodzaju statystyk dostarcza właśnie ta funkcja.

  • Google News Initiative*

Ostatnia sekcja na stronie to szkolenia. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak obsługiwać narzędzia Google, w tym Google Trends, masz taką możliwość.

Jak Google Trends może pomóc Twojemu biznesowi?

Google Trends to świetne i potężne narzędzie, którym powinien zainteresować się każdy administrator strony internetowej, czy posiadacz konta w social mediach. Jest ono potrzebne nie tylko marketerom, ale i osobom prowadzącym własne blogi, rozwijającym portale newsowe lub profile w mediach społecznościowych. Dane z Google  mogą zostać wykorzystane na szeroką skalę – w content marketingu, reklamach płatnych, SEO.

Dzięki Google Trends lepiej zoptymalizujesz swoje działania – stworzysz skuteczniejsze kampanie reklamowe, czy też napiszesz naprawdę ciekawe i przyciągające użytkowników na stronę treści. To narzędzie, które pozwoli Ci prowadzić swoją witrynę zgodnie z aktualnymi trendami, wyszukiwaniami i w ten sposób zaspakajać bieżące potrzeby internautów. Przy wsparciu Google Trends możesz ponadto dokładniej planować pewne działania, na przykład publikowanie artykułów na blogu na dany temat, w czym bardzo pomaga dostęp do danych o sezonowości danego słowa.

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *