Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, zdecydowanie wcześniej niż później warto zainteresować się jego pozycjonowaniem, a więc działaniami, które pomogą Ci zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce, a przez to i uzyskać większy ruch organiczny. Osoby działające w e-commerce powinny pamiętać o kilku podstawowych, kluczowych elementach. W poniższych wskazówkach pomijamy już kwestię doboru odpowiednich słów kluczowych.
1: Zadbaj o unikalne opisy produktów
Brak unikalnych opisów produktów to częsta bolączka sklepów internetowych. I nie ma się poniekąd czemu dziwić, ponieważ gdy asortyment liczy setki, czy tysiące produktów, perspektywa tworzenia oryginalnego opisu dla każdego z nich może skutecznie odebrać chęci do działania. Autorskie opisy produktów mają jednak ogromną wartość dla każdego e-commerce i znacząco wspierają pozycjonowanie. Kopiując natomiast twórczość innych, możesz narazić się na dotkliwe sankcje. Rekomendowane nie jest w dodatku bazowanie na opisach producenta. Nie zapominaj, że jeśli nie masz czasu, aby zająć się pisaniem opisów produktów samodzielnie, zawsze możesz zlecić komuś to zadanie.
2: Pamiętaj o opisach kategorii
Mimo że zwykło mówić się, że opisy kategorii to te teksty w sklepie internetowym, których nie czyta praktycznie nikt, nie oznacza to, że powinno się z nich rezygnować. Również i one mogą wspierać działania SEO, jeśli tylko zostaną odpowiednio napisane. Tutaj także warunkiem koniecznym jest oryginalność i merytoryka! Przygotowanie opisów dla kategorii to dobry pomysł na start. Najczęściej jest ich znacznie mniej niż opisów produktów, przez co może być Ci nieco łatwiej zabrać się za to zadanie.
3: Stosuj linkowania wewnętrzne i zewnętrzne
Nawiązując do powyższego, opisy kategorii to jedne z miejsc w sklepie internetowym, które świetnie nadają się do linkowania wewnętrznego (na przykład z kategorii głównej do podkategorii lub między kategoriami, które się uzupełniają). Linkowanie wewnętrzne, mimo że mniej ważne z punktu widzenia SEO, jest przydatne dla użytkowników i robotów indeksujących, ponieważ ułatwia im poruszanie się po stronie. Dla SEO niezwykle istotne pozostają przede wszystkim linki zewnętrzne, czyli odsyłające z innych witryn do Twojej, podnoszące autorytet Twojej domeny i jej rankingi.
4: Wspomóż sklep blogiem
Chcesz być postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie? Zależy Ci na tym, aby nie tylko sprzedawać, ale i pomagać swoim odbiorcom? Uzupełnij sklep internetowy blogiem! To idealne miejsce, aby rozbudowywać informacje o swoich produktach, pokazywać je w szerszym kontekście, a także rozwiewać wątpliwości swoich klientów. Oczywiście wszystkie pisane przez Ciebie teksty powinny być tworzone z wykorzystaniem odpowiednich fraz.
5: Uporządkuj adresy URL i zadbaj o ich przyjazność
Jeśli dopiero ruszasz ze sklepem internetowym, zwróć uwagę na to, jak wyglądają Twoje adresy URL. Pod żadnym pozorem niech nie będzie to ciąg przypadkowych znaków. Przyjazny adres URL to taki adres, który informuje użytkownika, gdzie znajduje się w danej chwili oraz co dokładnie ogląda lub czyta, na przykład: tutaj. Nie powinien być on zarówno zbyt krótki, jak i zbyt długi.
Na etapie tworzenia sklepu internetowego pamiętaj także o stworzeniu pliku robots.txt. O tym, czym jest i do czego jest potrzebny, dowiesz się z naszego poprzedniego artykułu.