Jeśli zastanawiasz się nad własną stroną internetową, musisz wiedzieć, że obecnie kwestie wizualne są równie ważne, co funkcjonalność Twojej witryny. Nie jest oczywiście tajemnicą, że dobra grafika odgrywa znaczącą rolę w zwiększaniu jej ogólnej atrakcyjności. Tak naprawdę jednak jej możliwości są znacznie większe! Jak w takim razie grafika może pomóc Twojej stronie internetowej?
Współczesne strony istotnie różnią się od tych, z początków Internetu, co w dużej mierze wynika właśnie z nowych, ogromnych możliwości graficznych. To dzięki odpowiednim kolorom, zdjęciom, animacjom i dodatkowym efektom Twoja strona wywołuje w odbiorcach określone wrażenia, odczucia. A te z kolei warunkują, czy zostanie ona przez nich zapamiętana oraz w jakim kontekście. Pamiętaj, że ludzie lubią rzeczy ładne, estetyczne, co jest naturalnie zawsze sprawą subiektywną. Da się wyszczególnić jednak pewne wspólne dla większości wzorce. Możemy założyć na przykład, że zdecydowanej większości nie przypadną do gustu m.in. jaskrawe, krzykliwe kolory, zbyt duża ilość elementów ruchomych na stronie, czy innego rodzaju rozpraszających efektów.
Wszystko zaczyna się od… logo
Każda strona usługowa lub e-commerce potrzebuje swojego unikalnego logo. Najważniejszego, kluczowego elementu identyfikacji wizualnej, który pozwoli na błyskawiczne rozpoznanie marki na tle konkurencji. Logo służy określaniu jej indywidualnej tożsamości, a przez to i pomaga Twoim odbiorcom powiązać je z określonymi celami, priorytetami Twojej organizacji. To coś znacznie więcej niż element graficzny na stronie. To Twój symbol, którym będziesz posługiwać się w wielu miejscach i przez długie lata, wywołując w ludziach określone emocje. Tworzenie logo nie bez powodu uznaje się dlatego za najtrudniejszy element projektowania graficznego.
Sprawdź również nasz poprzedni artykuł: „ Tworzenie stron internetowych. O czym trzeba? ”.
Jakie funkcje pełni grafika na stronie internetowej?
Dobra grafika pomaga przede wszystkim przyciągnąć i zaangażować odwiedzających. Zwiększa prawdopodobieństwo, że pozostaną oni na Twojej stronie na dłużej i tym samym dokładnie zapoznają się z jej ofertą. Oryginalny design zapada w pamięci i sprawia, że takie osoby znacznie łatwiej odnajdą Cię w przyszłości, jeśli ponownie będą potrzebować Twoich produktów lub usług.
Odpowiednie efekty wizualne pozwalają również na skuteczniejsze przekazywanie ważnych informacji i skupienie uwagi odbiorców na określonych fragmentach, cechach, funkcjach. Pamiętaj ponadto, że grafika (zdjęcia) na współczesnych stronach www odgrywa także istotną rolę w optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Zawsze liczy się wyczucie
Oczywiście nie oznacza to teraz, że wszystkie strony internetowe, aby odnieść sukces, powinny zostać wypełnione po brzegi grafiką, czy dodatkowymi, specjalnymi efektami i ozdobnikami. Czasami to właśnie bardziej minimalistyczne podejście może okazać się skuteczniejsze w przekazywaniu wiadomości i zwiększaniu liczby konwersji. Tu liczy się wyczucie i zmysł projektanta, którego zadaniem jest zidentyfikowanie Twoich odbiorców oraz zrozumienie specyfiki, istoty Twojej branży.
Gdy masz jednak budżet i dostępne zasoby, aby zainwestować w wysokiej jakości oryginalne wizualizacje, zdecydowanie warto to rozważyć. Zwłaszcza w sytuacji, w której wiesz, że Twój rynek docelowy jest mocno nastawiony na wrażenia estetyczne.
Jeśli chcesz zadbać o jak najlepsze doznania swoich odbiorców, o grafikę i logo Twojej strony powinien zatroszczyć się dlatego zawodowy grafik. Tylko w ten sposób możesz mieć gwarancję, że będą one spersonalizowane, unikatowe i niosące ze sobą określony przekaz!