W procesie tworzenia strony internetowej i sklepu online istnieje wiele rzeczy, o których należy pamiętać. Czasami pominięcie jednej z nich lub podjęcie w zakresie jej wyboru złej decyzji może przesądzić o sposobie działania całej witryny, jak i wpłynąć na jej odbiór przez użytkowników! Jak powinna wyglądać współczesna strona www? Na co trzeba zwrócić uwagę przy tworzeniu stron www?
Tworzenie sklepów i stron internetowych – kwestie techniczne
Jak zrobić stronę internetową? Pierwszym i chyba najważniejszym elementem w projektowaniu stron internetowych i sklepów online jest wybór domeny, czyli nazwy Twojej witryny oraz hostingu. Hosting to inaczej miejsce, przestrzeń serwerowa, w której zostanie umieszczona strona.
Jeśli chcesz założyć sklep online, będziesz potrzebować dodatkowo odpowiedniego oprogramowania lub platformy. W tym przypadku wszystko zależy od Twoich indywidualnych potrzeb. Tego, ile asortymentu posiadasz, na jaką skalę chcesz go sprzedawać, jakim budżetem dysponujesz.
Sprawdź również nasz poprzedni artykuł: „ Google Analytics 4 (GA4) – nowe rozwiązania dla biznesu ”.
Wygląd strony i sklepu internetowego
Kolejnym krokiem w tworzeniu stron i sklepów online jest zaprojektowanie ich szaty graficznej. Grafika, logo, kolorystyka, rodzaj czcionki – wszystkie te elementy składają się na identyfikację wizualną Twojej marki i pozwalają odróżnić ją od konkurencji.
Jak zrobić logo i stworzyć grafikę na swoją stronę? Jeśli zależy Ci na naprawdę unikalnym, spersonalizowanym i niepowtarzalnym projekcie, najlepszą decyzją będzie współpraca z profesjonalnym grafikiem.
Wygląd i layout (układ) strony www wpływają także na tak zwane user experience, czyli doznania osób, które wchodzą na Twoją witrynę. Współcześnie duży nacisk kładzie się przede wszystkim na ich czytelność, intuicyjność, szybkość ładowania. Użytkownicy powinni móc swobodnie poruszać się po stronie i szybko odnajdywać to, co ich interesuje. Jeśli prowadzisz przykładowo sklep z bogatym i różnorodnym asortymentem, poza odpowiednim skategoryzowaniem produktów nie możesz zapominać również o funkcji filtrowania na podstawie indywidualnych cech.
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych
Po przygotowaniu szaty graficznej przychodzi pora na warstwę tekstową. Każda strona www, niezależnie od tego, czy zostanie poświęcona usługom, czy e-commerce, potrzebuje unikatowego i wartościowego tekstu. Treści, które są niezbędne zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących.
To właśnie w szczególności treści umożliwiają pozycjonowanie witryny, czyli zwiększanie jej widoczności w wynikach wyszukiwania i pojawianie się na pierwszych pozycjach. Na przykładzie naszej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i tworzeniu stron i sklepów internetowych, frazą kluczową, po której mogą wyszukiwać nas potencjalni klienci, będzie m.in. „tworzenie sklepów Warszawa”, „strony internetowe Warszawa”.