Obraz ma cel informacyjny.

Od czego zacząć promocję marki w sieci? Twoja grupa docelowa

W kontekście prowadzenia własnego biznesu w Internecie, działań marketingowych, jak również pozycjonowania stron wiele, a właściwie to nieustannie mówi się o grupie docelowej. Nie da się ukryć, że jej dobra znajomość to absolutna podstawa. Jest niezwykle istotna z tego względu, że pozwala Ci dostosować swój komunikat, ofertę, wygląd strony w sposób, który trafia w gusta i potrzeby Twoich realnych odbiorców.

Dlaczego zdefiniowanie grupy docelowej ma znaczenie?

Jeśli nie znasz swojej grupy docelowej, celujesz ze swoimi produktami lub usługami na ślepo. Być może uda Ci się pozyskać kilku klientów, jednak czy na pewno będzie to dla Ciebie zadowalające? Znając natomiast osoby, do których kierujesz swoją ofertę, precyzyjnie określasz swój cel. A znając cel, możesz z kolei przygotować już konkretne działania, które pozwolą Ci go zrealizować.

Wiedza o grupie docelowej umożliwia o wiele skuteczniejsze prowadzenie i rozwijanie biznesu. Dzięki niej marki rosną i uzyskują coraz to lepsze wyniki. Największą korzyścią związaną ze znajomością grupy docelowej jest jednak to, że w ten sposób budujesz więź ze swoimi klientami. Zyskujesz ich zaufanie i lojalność, ponieważ Twoja oferta i wysyłane komunikaty odpowiadają dokładnie na ich potrzeby i rozwiązują ich problemy!

Grupa docelowa – o czym warto wiedzieć?

Jeśli właśnie jesteś na etapie poznawania grupy docelowej, pamiętaj, że:

  • Znajomość grupy docelowej nie ogranicza się tylko do określenia tego, czy są to kobiety, czy mężczyźni, ile mają lat, jaki jest ich status, skąd pochodzą.
  • Znajomość grupy docelowej to przede wszystkim znajomość realnych potrzeb swoich klientów. Ich pragnień, marzeń, ale i obaw, wątpliwości, które mogą hamować ich przed podjęciem decyzji o zakupie.
  • Grupy docelowej nigdy nie powinno definiować się na oko, na zasadzie tego, co Ci się wydaje.

Jak poznać grupę docelową?

Poznanie grupy docelowej wymaga trochę czasu i cierpliwości. Zdecydowanie nie jest to jednak etap, który można odpuścić, pominąć.

Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, tak naprawdę nie wiesz, kto w praktyce będzie u Ciebie kupował. Już na tym etapie możesz i powinieneś określić jednak, do kogo tworzysz i kierujesz swoją ofertę. Gdy rozpoczniesz sprzedaż, zweryfikujesz natomiast, kto faktycznie jest nią zainteresowany. Poza narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics, w poznaniu swojej grupy docelowej pomoże Ci przede wszystkim… kontakt ze swoimi klientami! Tylko od nich możesz dowiedzieć się, dlaczego zdecydowali się na zakup właśnie u Ciebie, a nie u konkurencji? Co ostatecznie wpłynęło na ich decyzję zakupową? Czy będą chcieli ponownie Cię odwiedzić?

Nie bój się dlatego rozmowy, wywiadów z klientami. Zachęcaj ich do wystawiania, dzielenia się opiniami o Twoim produkcie/usłudze, sporządzaj odpowiednie ankiety. Oczywiście nie są to działania, które wykonuje się co chwilę i w sposób nachalny. Wymagają one również odpowiedniego przygotowania, jednak dostarczą Ci najlepszych, najszerszych i najprawdziwszych informacji o swoich odbiorcach.

Może zainteresować Cię również nasz ostatni artykuł: Jak stworzyć grafikę na stronę internetową?

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *