Obraz przedstawia sklep online.

5 korzyści z posiadania własnego sklepu internetowego

Sprzedaż w Internecie stworzyła przed przedsiębiorcami w Polsce i na całym świecie niewyobrażalne możliwości. Posiadanie własnego e-commerce wiąże się z szeregiem korzyści nie tylko dla samych właścicieli, ale i klientów. Od teraz możemy robić zakupy z dowolnego miejsca, w każdym czasie i bez wychodzenia z domu. Nadal szukasz odpowiedzi na pytanie, dlaczego warto otworzyć sklep online? Sprawdź!

Zwiększone zasięgi

Własny sklep internetowy, na przykład Wordpress z wtyczką WooCommerce to przede wszystkim znacznie większe zasięgi i to przy minimalnych wydatkach. Nawet jeśli posiadasz tylko jeden stacjonarny lokal w jednym mieście, dzięki e-commerce nic nie ogranicza Cię w tym przypadku, aby sprzedawać swoje produkty na całe województwo lub kraj! Prowadzenie biznesu online pozwala docierać do znacznie szerszego grona klientów, co przekłada się tym samym na większe zyski sklepu internetowego!

Różne sposoby na zwiększanie widoczności

Będąc w Internecie, możesz reklamować się na wiele różnych sposobów i błyskawicznie zwiększyć swoją widoczność. Jeśli chcesz szybkich efektów, postaw na reklamy płatne typu Google Ads. Jeśli natomiast zależy Ci na długotrwałych rezultatach oraz budowaniu autorytetu i świadomości marki, pomogą Ci w tym odpowiednie działania SEO. Dzięki tego typu strategiom zaczniesz wyświetlać się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania i w ten sposób ściągać na swój sklep internetowy ogromny ruch!

Mierzalne i efektywne działania marketingowe

Dostępne dziś narzędzia dla stron internetowych, w tym e-commerce dostarczają wielu cennych danych dotyczących prowadzonych kampanii marketingowych, a także Twoich klientów oraz ich zachowań. Z regularnie i automatycznie otrzymywanych raportów dowiesz się m.in. ile czasu spędzili oni na Twojej stronie, jak znaleźli ją w Internecie, czy też ilu nowych użytkowników udało Ci się pozyskać w określonym przedziale czasowym.

Niższe koszty

Własny sklep internetowy, jeśli jest to Twoja jedyna droga sprzedaży produktów, odczuwalnie redukuje ponoszone koszty. Możesz pożegnać się z wydatkami na czynsz i dodatkowe opłaty (prąd, ogrzewanie), a czasami nawet i utrzymanie pracowników. W zależności od tego, jak dużą sprzedaż prowadzisz i na jaką skalę, zarządzanie e-commerce czasami jest możliwe nawet bez specjalnego, dodatkowego wsparcia! To ważna wiadomość w szczególności dla osób, które dopiero zaczynają z niewielkim biznesem i nie mają zarazem dużych pieniędzy na start.

Sprawdź: Sklep internetowy PrestaShop i związane z nim wydatki

Brak ograniczeń w dostępności

Oferując swoje produkty drogą internetową, jesteś również atrakcyjnym sprzedawcą z punktu widzenia klientów. E-commerce pozwala im zapoznać się z dostępnym asortymentem w każdym miejscu i czasie, bez potrzeby wychodzenia z domu. Twoi klienci nie muszą jechać specjalnie do innego miasta i poświęcać wolnego popołudnia na wycieczkę do sklepu. Mogą zrobić zakupy wtedy, kiedy chcą, zarówno bardzo wcześnie rano, jak i w środku nocy, na co zdecydowanie nie pozwalają punkty stacjonarne. Zanim podejmą ostateczną decyzję, mają także szansę na dokładne przejrzenie całej oferty i porównanie jej na tle konkurencji.

Więcej o opłacalności sklepu internetowego dowiesz się tutaj.

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *