Optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek (SEO) wykonuje się po to, by poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. A jak powszechnie wiadomo, im wyższa pozycja zajmowana w rankingu, tym też większy ruch i większa sprzedaż. Co zatem zrobić, aby pojawiać się na jak najwyższych pozycjach? Oto 7 wskazówek!
Wybierz słowa kluczowe i stwórz wysokiej jakości content
Wysokiej jakości treści są niezbędne dla udanej kampanii SEO. Jeśli chcesz pozycjonować się naprawdę skutecznie, nie odkładaj inwestycji w content na swojej stronie. To właśnie w artykułach, opisach kategorii, produktów, czy usług umieszcza się odpowiednie frazy kluczowe, które nakierowują następnie użytkowników na Twoją witrynę! Bez dobrze dobranych do Twojej oferty słów, o które powinna zostać wzbogacona każda treść, znacząco zmniejszasz szanse na dotarcie do właściwych klientów.
Regularnie aktualizuj swoje treści
Treści, które umieszczasz na swojej stronie, powinny być nie tylko jakościowe, wartościowe i oryginalne, ale także regularnie aktualizowane i poszerzane. Roboty indeksujące preferują witryny, na których systematycznie pojawiają się nowe artykuły, co jest również sygnałem, że Twoja strona cały czas się rozwija.
Zoptymalizuj swoje meta tagi
Przez meta tagi należy rozumieć specjalne znaczniki, przy pomocy których określa się najistotniejsze dla danej strony lub podstrony informacje, takie jak jej tytuł, frazy kluczowe, opis znajdujących się na niej treści. Użycie meta tagów jest niezbędne dla SEO, ponieważ pomagają one robotom wyszukiwarek zrozumieć strukturę witryny i określić trafność treści. Najważniejszą rolę w pozycjonowaniu odgrywają dwa rodzaje meta tagów: meta title i meta description.
Jak wygląda przykładowy tag meta title? Więcej o meta tagach dowiesz się tutaj.
Używaj linków wewnętrznych
Linki wewnętrzne to kolejny z istotnych aspektów SEO, który może wpłynąć na Twoją pozycję w rankingu. Pomagają one poruszać się po Twojej witrynie i odkrywać nowe treści zarówno odwiedzającym ją użytkownikom, jak i robotom indeksującym. Ułatwiają ponadto odnajdywanie powiązanych tematów.
Zbuduj profil linków zwrotnych
Wysokiej jakości linki zwrotne są zdecydowanie niezbędne w pozycjonowaniu stron internetowych. Powinny pochodzić z renomowanych witryn o wysokim autorytecie domeny. Takie backlinki podniosą tym samym autorytet Twojej strony.
Zoptymalizuj obrazy na stronie
W działaniach SEO warto pamiętać także o odpowiedniej optymalizacji obrazów. Mowa tu przede wszystkim o właściwych opisach alternatywnych oraz odpowiednim rozmiarze, wadze publikowanych zdjęć, które nie spowolnią ładowania się strony. Szerzej pisaliśmy na ten temat w naszym poprzednim artykule: Grafika strony internetowej – jak zoptymalizować ją pod SEO?
Przystosuj stronę do urządzeń mobilnych
Obecnie każda nowopowstała witryna powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych, co wynika z powszechności i ogólnodostępności smartfonów wśród różnych grup wiekowych. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i witryn usługowych. Jeśli Twoja strona nie jest responsywna, możesz stracić wielu klientów, którzy nie będą mogli skorzystać z niej w przerwie w pracy, podczas powrotu do domu, czy na wakacjach.